Dagens tio positiva

I perioder när jag känner mig lite nere eller när det mesta känns meningslöst och tråkigt brukar jag ta för vana att varje kväll göra en lista med dagens positiva händelser. Dessa positiva saker, minst tio stycken, kan vara stora som små, handla om mig som person eller om andra.

Dagens lista ser ut som följer:
1. Underbart med skogspromenad!
2. Älska kantareller och blåbär!
3. Så trevligt att få umgås lite med familjen!
4. Lyx att bli bjuden på grillat till middag och äta ute!
5. Jag har varit duktig och läst en hel del!
6. Jag var riktigt pigg imorse när klockradion gick igång tidigare än vanligt!
7. Jag får umgås med min älskade man hela kvällen!
8. Ikväll får jag titta på min favoritserie!
9. Jag har verkligen ansträngt mig för att vara positiv idag!
10. Inga sötsaker idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0