Tacksamhet

Jag tror verkligen att ett av de viktigaste stegen i ett förändringsarbete gällande personlig utveckling är att känna tacksamhet. Tacksamhet för det du har idag!

Det betyder inte att du nöjer dig med läget som det är nu, men det gör att du hamnar i rätt stämning/ frekvens. Om du känner tacksamhet så intar du ett vänligare sinne och en positiv inställning som är viktig för att klara av förändringen.

Jag brukar försöka börja min dag med att komma på så många saker som möjligt som jag faktiskt är tacksam för. Idag känner jag mig otroligt tacksam för följande:

- Att jag sovit så gott inatt!
- Att jag hade så lätt för att komma upp vid tio i sex!
- Att min kropp fixade spinningpasset så bra som den gjorde!
- Endorfinkicken jag går på just nu!
- Att det var uppehåll och bra temeratur när jag cyklade imorse!
- Att jag har ett sånt roligt och inspirerande arbete!
- Att jag fick träffa på så underbara människor (varav en var en viktig kontakt som jag tänkt på sen igår) imorse!
- Att det är fredag!
- Mitt älskade arbetsrum!
- Att det finns så mycket bra, inspirerande och uppiggande musik!
- Att jag ska få mysa med en av mina systrar ikväll!
- Att MSN finns så jag kan kommunicera med min älskade man som är bortrest!


Kommentarer
Postat av: mormor Hannele

just det

2009-08-30 @ 12:07:52
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Lillasyster

Jag är tacksam att jag gick på dramat idag, även att man inte tycker om sånt!! Är det bra sak?

2009-08-31 @ 15:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0