Decembertips

Lagom till december har det blivit kallt, iaf här i Tranås. Nu börjar julstämningen allt komma smygande tycker jag :)

Mina bästa tips för en mysigare och trevligare december:

- På med kläderna och ta långa promenader i ett (förhoppningsvis) vintrigt landskap. Solljus eller mörker spelar ingen roll tycker jag. Bägge har sin charm!

- Njut av något varmt att dricka. Te, glögg elller varm choklad är mina favoriter. Smakar bäst efter man har varit ute eller varför inte ta med en termos ut?

- Planera, planera, planera. Se till att vara ute i god tid, inte nog med att stressen minskar - julmyset räcker dessutom längre.

- Tänk på andra! Gör något trevligt för en vän, en granne eller någon du inte känner. Baka lite julgodis, skotta trottoaren eller skänk pengar till välgörande ändamål. Delad glädje är dubbel glädje!

- Umgås! Det behöver inte vara något överdådigt och perfekt uttänkt. Det finns många snabba tips på teman, dryck och tilltugg. Det finns många anledningar i december till att spendera tid med dom du bryr dig om - uttnyttja det.

Inte så här mycket snö ännu... men vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0