Livsinventering

Så här när året snart är slut brukar jag alltid göra en liten inventering av hur mitt liv ser ut. Hur jag ligger till med mina mål och drömmar som jag hade satt upp för 2009.

En bra coachövning som man kan använda sig av i denna inventering är Livshjulet. Det är en övning jag brukar använda när klienten inte riktigt vet var denne vill börja coachingen eller om klienten har fastnat lite.

Hjulet täcker olika delar av livet som är viktiga för vårt välmående. Dessa delar är:
- jobb/ karriär
- pengar
- hälsa
- vänner och familj
- kärlek
- personlig tillväxt
- skoj och fritid
- fysiska omgivningar

Först ska man ange på en skala mellan ett och tio hur nöjd man är med varje del, därefter ska man ange vart man skulle vilja ligga på skalan. På så sätt får man en rätt bra överblick på livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0