Våga drömma

Jag skulle vilja uppmuntra alla att drömma mer!

Dagdröm om livet du egentligen allrahelst skulle vilja ha. Försök att se alla detaljer. Var/ hur bor du? Vad arbetar du med? Hur ser familjen ut? Vad har du för vänner runtomkring dig? Vad gör du på fritiden? Känn sedan efter hur känns det livet?

Skapa en visualiseringstavla. Klipp ut bilder och ord ur tidningar som står för saker du vill ha. Stort som smått. Ytligt och djupt. Sätt sedan upp dessa på en anslagstavla eller ett styvt papper och placera den någonstans där du ser den varje dag.

Tag dig tid att tänka på och visualisera det underbara livet någon gång under dagen. Försök gärna att leva som om det är sant, att det när tiden är rätt kommer att inträffa! Ha TILLIT! Känn känslorna av lycka och tillfredsställelse! Försök att vara så positiv som möjligt. Var tacksam. Och älska!



Jag drömde fram mitt hus för ett par år sedan. Försökte föreställa mig hur jag ville att det skulle se ut inne, vilken känsla jag ville att det skulle förmedla och hur det skulle ligga. Ungefär ett år senare går jag på en husvisning visionen om hur det såg ut inne och hur det skulle kännas stämde precis. Det var bara läget jag inte var helt nöjd med. Men vi köpte huset ändå. man kan ju inte få allt! Eller? Efter att vi flyttat in insåg jag att två av de största önskemålen angående läget faktiskt fanns där!



Berodde det på energier och frekvenser? Lika söker lika? Eller hade jag bara en tillräckligt stark målbild inpräntad i mitt undermedvetna? Det spela ingen roll vilket tycker jag. Huvudsaken är att det fungerade!

Kommentarer
Postat av: Hanny

Åh fint inlägg !! Precis, positiva saker händer människor som tänker positivt, man skapar sin egen lycka, och saker man förväntas hända händer, som åh, det här kommer gå åt helskotta, då går det åt helskotta.

Vad härligt att du fick ditt hus! Jag drömmer om en vit patriciervilla med en knotig rosträdgård <3

One day I might have it :)

Visst är ben and jerrys läppmojsen fina? Tror inte dom finns i sverige dock :(

2009-09-04 @ 11:32:40
URL: http://hannysjostrom.blogg.se/
Postat av: Sofia

Dröm på bara ... kanske kommer även glassen då ;)

2009-09-07 @ 09:11:01
URL: http://appareo.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag drömmer mycket..ser saker framför mig. Försöker att leva mitt liv efter min adrömmar. tack för tänkvärda ord.

Kram Lotta

2009-09-08 @ 10:57:45
URL: http://mittlivplandet.blogspot.com
Postat av: Njut i din trädgård

Intressant inlägg. Skulle jag sätta mig ner och visualisera idag så hamnar jag precis där jag sitter, hus, hem, make och hela alltihopa. Hunden också såklart!!! Living my dream! MEN det finns mer att drömma om. Mycket vill ha mer. ler

2009-09-09 @ 09:35:53
URL: http://czmastergarden.blogspot.com
Postat av: Sofia

Lotta: Tack själv och fortsätt så :)



Njut av din trädgård: Härligt, du verkar ju ha koll på läget ;)

2009-09-11 @ 10:41:02
URL: http://appareo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0