Stoppa negativa tankar

Att tänka negativa tankar leder bara till ännu mer negativa energier i tillvaron (ingen blir ju på bättre humör av en negativ tanke tex). Det gäller alltså att medvetet ersätta de negativa tankarna med positiva tankar.

Så hur går man då från en negativ tanke till en positiv? Jo man fokuserar på allt positivt som finns i tillvaron. Gör det till en daglig vana att uppskatta det som kommer i din väg under dagen som går. Mycket handlar om de små sakerna eller det vi tar för givet.

Ge komplimanger, tacka och hylla allt och alla som faktiskt är värt att hylla. Om vi tänker efter och är medvetna om nuet finns det ju faktiskt rätt mycket :)

  

Mitt underbara nu: dagens arbetsplats och utsikt. Dessutom är det sol, jag har en god matlåda som väntar och jag är pigg och frisk så att jag kan köra body pump ikväll!







Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag lnskar ibland att jag kunde stoppa alla negativa tankar, det blir liksom att man fastnar i en ond cirkel. Men vissa dagar går det bara inte, men man får väl träna sig på det antar jag.

Postat av: Sofia

Jodå likom i allt annat så är träning A och O. Det gäller att göra det dagligen på så sätt skapas nya kopplingar i hjärnan och hela grundattityden förändras. Kämpa på så löser det sig, det gäller bara att bestämma sig :)

2010-06-01 @ 12:18:37
URL: http://appareo.blogg.se/
Postat av: Malena

Bra sagt!



The law of attraction! ;)



Det tycker vi om! :)



Kram!

2010-06-01 @ 13:23:33
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0