Ask Believe Receive

Enligt The Secret kan du få allt du önskar genom ett par mer eller mindre enkla steg. "Ask, Believe, Receive"

Det första är alltså att fråga efter det du vill ha, för att kunna göra detta måste du veta vad det är du vill. Så första steget steget handlar om att ta reda på vad du vill och sedan be om det.

Det andra steget är att TRO. Detta är ofta det svåraste steget och det som hindrar oss att manifestera det vi vill ha.

Egentligen handlar det om att se till att alla tankar, ord och handlingar kretsar kring att faktiskt tro att allt är möjligt. När man tror finns det inte plats för tvekan eller uppgivelse - bara tillit.

Det jag önskar mest just nu!
Det jag önskar mest just nu :)

Kommentarer
Postat av: Malena

Vilken underbar bild!



Har du tagit dig igenom The Secret 2?

Jag har, men föredar ettan ändå. Kanske för att jga har mer jobb att göra där innan det är dags att gå vidare. Med all föränding jag har i livet nu så kanske var sak kräver lite mer tid innan det är dags att ta sig vidare.

Men så blir mna väl aldrig klar heller :) Tur är väl det! :)

2010-06-01 @ 13:26:50
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Sofia

Visst är den härlig!



Jag har faktiskt inte läst den ännu, måste jag sätta upp på att-göra-listan :)

2010-06-02 @ 09:50:08
URL: http://appareo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0