Bästa början!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - bästa starten på dagen är en promenad innan frukost.

Ännu mer underbart är det när det, som idag, är sol, vindstilla, fågelkvitter, fridfullt och en känsla av vår. Att det ska vara så svårt att komma ihåg detta när höst- och vintermörkret faller, en promenad är ju bland det skönaste man kan göra för att väcka kroppen, bli piggare och öka produktionen av "lyckohormoner". 

För att motivera mig till att komma ur sängen brukar jag börja med att tänka mig en kortare runda för att sedan förlänga den så länge som det känns skönt och klockan eller hungern inte säger ifrån. Jag brukar promenera utan musik för att lättare kunna utnyttja alla sinnena och vara närvarande i nuet.

Prova du med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0